گفت‌وگو| نقش منافقان داخلی در ترور دانشمندان هسته‌ای کشور

اگر هزینه انتقام سردار سلیمانی برای منافقین داخلی و صهیونیست‌های گران تمام می‌شد آن‌ها جرأت نمی‌کردند در روز روشن دست به چنین جنایتی بزنند. ما در افشای چهره نفاق وظیفه‌مان را انجام نداده‌ایم تا بی‌هزینه منافقین از ایران خارج شوند. این کارها نشان می‌دهد که نتوانستیم عرصه را بر جاسوس‌ها تنگ کنیم تا بی‌هزینه آن‌ها فرار را بر قرار ترجیح دهند.

پایگاه جریان شناسی اسباط؛ دکتر محسن فخری‌زاده یکی از چهره‌های تاثیرگذار ایران بود. نام ایشان به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده، بود.

دکتر فخری‌زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. این دانشمند حوزه موشکی و هسته‌ای کشورمان متأسفانه عصر روز (1399/08/07) در منطقه آبسرد دماوند(استان تهران) توسط عوامل تروریستی رژیم صهیونیستی و آمریکا به شهادت رسید.

پایگاه جریان شناسی اسباط، در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری‌فر، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بررسی این جنایت پرداخت که در ادامه متن آن را ملاحظه می‌کنید؛

 

اسباط: جنگ و خونریزی از چه زمانی در زمین آغاز شد و چه زمانی به اوج خود رسید؟

شروع خلقت بشر با جنگ شیطان و آدم آغاز شد. خداوند انسان را آزاد گذاشت تا مختار باشد و به او اختیار داد تا اعمال شایسته و پلید انجام دهد. خداوند به آدمی عقل و هوش و ذکات و قدرت درونی داد، و هدایت به واسطه انبیا شروع شد. حضرت آدم با اینکه از طرف خداوند هدایت شده بود فریب شیطان را خورد، انبیا هم در جنگ با ظالمان و شیطان‌صفتان بودند.

در جنگ‌های گذشته هر دو طرف کشته می‌‌دادند، اما هزینه‌های هر دو طرف بالا بود. دنیا از قرن شانزدهم وارد جنگ‌های خشن نظامی شد و به تجهیزاتی مجهز گشت که کمترین کشته و خسارت برای ظالم و بیشترین هزینه برای مظلوم را به دنبال داشت. اوج این درگیری‌ها بعد از جنگ جهانی دوم با پیروزی آمریکا و شکست آلمان و ژاپن و بعد از آن با شکست دریایی انگلیس بود. پدرخواندگی جهان به دست آمریکا افتاد.

به سال‌های پیش از 1947 کاری ندارم که آمریکای فعلی با چه قتل و غارت‌ها و جنایاتی شکل گرفت. از 1950 تا الان هفتاد سال می‌گذرد. بالای پنجاه کشور را آمریکا مستقیم و غیر مستقیم غارت کرده است. در غارت غیر مستقیم، ایادی آمریکا در آن کشورها مثل داعشی‌ها در سوریه، عربستان در یمن، دولت بحرین در بحرین، داعش در عراق، طالبان در افغانستان و به صورت مستقیم مثل حضور آمریکایی‌ها در عراق، سوریه، اریتره، کشورهای آمریکای لاتین، کشورهای اروپای غربی و شرقی، مردم این‌ کشورها را به قتل رساندند و کشورشان را غارت کردند.

 

اسباط: آمریکا از چه زمانی دست به غارت ایران زد و چه کسانی پای آمریکا را به ایران باز کردند؟

کشور ما یکی از آن 50 کشوری بود که در زمان پهلوی به واسطه نوکران حلقه‌به‌گوش غارت می‌شد. آمریکا چندصدهزار گماشته نظامی، سیاسی و فرهنگی داشت. در آن زمان عامل ظاهری، دولت پهلوی و عامل واقعی آمریکا بود. نابودی دولت محمد مصدق مشهورترین جنایت آن‌ها به حساب می‌آید. او از دهان سگ به دهان گرگ پناه برد.

در قضیه ملی شدن نفت از دست انگلیس به آمریکا پناه آورد و آمریکا نه‌تنها دولتش را سرنگون کرد، بلکه خودش را به احمد‌آباد تبعید کرد. ورود علنی نظامی آمریکا در واقعه طبس بود. در آن زمان با هماهنگی ابوالحسن بنی صدر این عملیات صورت گرفت. اوج حضور آمریکا در عراق، در فاو بود.

آن‌ها به هنگام بازپس‌گیری فاو مستقیم در مقابل یگآن‌های دفاعی ما ایستادند. روی حرفم به کسانی است که می‌گویند چون انقلاب کردیم آمریکا با ما در افتاد. این گوشه‌ای از عملکرد آمریکاست.

امام گفت آن مردک مسلم هم نبود. مصدق بر گردن سگ عکس یکی از عالمان بزرگ آن زمان را گذاشت و پخش کرد. مصدق در هنگام رأی‌گیری دو صندوق گذاشته بود. او کنار صندوق مخالفین الاغ قرار داد یعنی هر کسی به آن طرف رأی دهد الاغ است. دموکراسی و اخلاق او بدین شکل بود. مصدق، چمران و صیاد شیرازی، بهشتی، فخری‌زاده، شهریاری و علی‌محمدی نبود.

مصدق همچون دیپلمات‌های امروز ما بود. همآن‌هایی که در سال 94 و 96 نعره می‌زدند که چرا بر روی موشک الموت لاسرائیل نوشته‌اید. مصدق همچون آن‌ها بود. مصدق مانند دیپلماتی بود که در برجام هر چه را که می‌توانست در قضیه هسته‌ای به آمریکا داد. مصدق از این افراد بود، اما آمریکایی‌ها مصدق را سرنگون کردند. مقام معظم رهبری فرموده بود که یادتان نرود که مصدق به آمریکا پناه برده بود و نابود شد.

 

اسباط: چرا آمریکا هیچ گاه دست از شیطنت بر نمی‌دارد و در قضیه برجام به دنبال چه بود؟

شیطانیان هیچ‌گاه به رحمانیان ترحم نمی‌کنند و جنگ آن‌ها از ابتدای خلقت آغاز شده است. قرآن با دو آیه راه را برای ما مشخص کرد. یکی از آن آیات را شهید بهشتی می‌خواند: «الَّذینَ آمَنُوا یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ الطَّاغُوتِ» راه طاغوت مشخص است. یادمان نرفته که در برجام می‌گفتند: از جمله مخالفین برجام صهیونیست‌ها و دولت سعودی هستند، اما رئیس‌جمهور آمریکا قرارداد برجام را پاره کرد و آب دهان بر روی آن ریخت. اسرائیل و عربستان سعودی با برجام مخالف نبود.

جو بایدن بعد از شهادت شهید سلیمانی، اقدام دولت آمریکا را تأیید و تصدیق کرد. آمریکا برجام را به زمین زد و از آورده‌هایش راضی نبود و امتیازات بیشتری می‌خواست. آمریکا، هسته‌ای را نابود کرد و به دنبال از بین بردن موشک‌های ایران بود. پسر سرهنگ قذافی در مصاحبه‌ای خطاب به ملت ایران گفت: مردم هوشیار باشید، بیچارگی ما را تکرار نکنید. در ابتدا، ما را غیر مسلح کردند، بعد انرژی هسته‌ای ما را از بین بردند. سپس به کشورمان حمله کردند و پدر ما را خودشان کشتند.

 

اسباط: آمریکایی‌ها چرا دست به ترور دانشمندان ایرانی می‌زنند؟

ایام از جهتی بسیار حزناک و از سویی امیدبخش، نشاط‌بخش، جرأت‌آفرین، جسارت‌آفرین و قدرت‌آفرین است. همه ما می‌دانیم که هنگام نزاع استفاده از اسلحه در آخرین مرحله قرار دارد. به همین دلیل، اهل‌بیت علیهم‌السلام آغازگر جنگ نبودند. در جمل، صفین، نهروان، و حتی سید الشهدا در کربلا امامان‌مان آغازگر جنگ نبودند. کسی که منطق ندارد و با تهدید و هیاهو موفق نمی‌شود برای تحقق اهدافش دست به کشتار می‌زند.

به همین دلیل، بیان شد که این اقدام امیدبخش، نشاط‌بخش، جرأت‌آفرین، جسارت‌آفرین و قدرت‌آفرین است. هفت کشور صنعتی جهان، به‌خصوص انگلیس، آلمان و فرانسه و آمریکای جنایتکار با همه جمعیت، امکانات مالی و سرقت انسآن‌های اندیشمند که در کشورشان جمع کرده‌اند در مقابل تعداد اندک دانشمندان ما عاجز شدند.

آیۀ «کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّه‏» در حال وقوع است. آمریکا با همه سرقت‌های مالی و انسانی که در جهان انجام می‌دهد و با همه پیشرفت‌های علمیش که از اواخر عمر با برکت امام جنگ ستارگان را مطرح کردند و با همه تجهیزاتش نشان داده است که در مقابل ما ناتوان است. این حرف اول و محکم و جدی ماست.

«لَیْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى‏» انسان به اندازه سعی خود سود خواهد بود. در انبیا گرانبهاتر از پیامبر اعظم نداریم. ایشان فرمود «مَا أُوذِیَ نَبِیٌّ مِثْلَ مَا أُوذِیتُ؛ هیچ‌ پیامبری به اندازه من آزار ندیده است». دختری گرانبهاتر از دختر پیامبر نداریم اما او شبانه غسل داده شد و شبانه کفن شد، و شبانه دفن گردید. ما وصیی گرانبهاتر از امیرالمؤمنین نداریم. ایشان در ملأ عام با شمشیر کشته شد، اما او هم شبانه غسل داده و کفن شد و شبانه دفن شد. اسلامِ مظلوم، بعد از هزار و چهارصد سال خار چشم ابوسفیآن‌ها، هندجگرخوارها، معاویه‌ها، اولی‌ها و دومی‌های امروز شده است. پس تعجب‌آور نیست که ما عزیزانی همچون شهید بهشتی، مفتح و شهید تهرانی می‌دهیم.

ترورها نشان داده است که ما هیچ نیازی به سفر خارجی برای ارتقای علمی و کسب دانش نداریم. همه شهدای هسته‌ای ما در ایران درس خوانده‌اند و پژوهش و تدریس کرده‌اند. بنده نمی‌خواهم تلاش کسانی را نادیده بگیریم که برای خدا و خدمت به انقلاب به کشورهای دیگر برای تحصیل علم رفتند و به حدیث علم را بیاموزید حتی اگر در چین باشد جامه عمل پوشیدند؛ حرف بنده خطاب به کسانی است که احساس حقارت می‌کنند و ولع به خارج رفتن دارند و تصور می‌کنند که باید به خارج از کشور بروند تا به کشور خدمت کنند.

ترور دانشمندان ما مثل شهید حسن تهرانی، شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری و دیگر شهدا نشان داد که همه آن‌ها در ایران درس خوانده بودند. پس منظر اول، نشان داد که ما در اوج قدرت و عزت و دانش و تولید امکانات دفاعی هستیم و الا هیچ‌گاه انسان عاقل کاری به موجود ضعیف ندارد. آن‌ها نمی‌توانستند دانشمندان ما را در دادگاه‌های بین‌المللی به خیانت، جنایت و تولید سلاح‌های کشتار جنگی متهم کنند.

 

اسباط: در دهه اول انقلاب شاهد ترور رهبران سیاسی اجتماعی بودیم، ولی اکنون شاهد ترور دانشمندان علمی کشور هستیم، تحلیل شما چیست؟

یکی از سران فتنه در مجلس شورای اسلامی خطاب به بازرگان می‌گفت: آقای بازرگان، البته شما می‌توانید در خیابآن‌ها قدم بزنید و البته صهیونیست‌ها و منافقین ما را می‌کشتند. الان این سؤال را می‌توان از خودش و دوستان و پیروانش پرسید. دیروز و امروز، منافقین یاران ناب روح‌الله و پدران ناب مصلحان اجتماعی و وفادار به انقلاب و پدران و مصلحان علمی کشور و فرماندهان نظامی کشورمان را به قیمت رسوایی در جهان علنی می‌کشند.

امروز کسانی را نمی‌کشند که خودشان و خانوادهشان به راحتی در کشورهای اروپایی قدم می‌زنند. آن‌ها در دهه اول انقلاب پرونده ترور ساختگی برای چند نفر از انقلابیون ساختند ولی یکی از آن‌ها هیچ اثری از ترور در وجودش نبود. دیگری هم ده قول در ارتباط با ترورش آمد. بهشتی را کشتند. بدن سید علی را متلاشی کردند. باهنرها و بهشتی‌ها را قطعه قطعه کردند. در مغز مطهری گلوله زدند، امروز در مغز فخری‌زاده‌ها تیر می‌زنند. حسن تهرانی‌ را با مجموعه‌‌اش به آتش می‌کشند. آیا وقت بیدار شدن نرسیده است؟!

با بی‌شرمی و پررویی و نوکری برای اسرائیل و آمریکا و انگلیس به دکتر عباسی عضو ارشد تیم هسته‌ای و شخصیت ترور شده در جریان هسته‌ای اعلام می‌کند و به او فشار آوردند که نگویید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای بود. برخی از خودی‌های ساده‌لوح در پیام‌هایشان قید دانشمند هسته‌ای را نیاورند. آیا وقت آن نرسیده که این افراد به دست مردم تو دهنی بخورند. در دهه شصت، مردم در مقابل رژیم پهلوی شعار می‌دادند: می‌کشیم، می‌کشیم آن که برادرم کشت.

یادتان رفت بعد از شهادت بهشتی‌ها و باهنرها مردم پای جنازهشان می‌گفتند: می‌کشیم، می‌کشیم آن که برادرم کشت. مردم با این شعار، منافقین را از سوراخ موش بیرون آوردند و تقدیم دادگاه عدل اسلامی کردند و آن‌ها را در محاکم عدل به سزای اعمالشان رساندند. وقتی منافقین عرصه را برخود تنگ دیدند به صدام پناه بردند. آیا وقت آن نرسیده است که امروز ما این شعار را بدهیم.

 

اسباط: به نظر شما چرا شاهد انتقام سخت نیستیم؟

آیا وقت آن نرسیده است که به جای رهبری که به دلیل مضایق بین‌المللی نمی‌تواند فتوا دهد، ما همچون رحیم‌پور ازغذی به سردار قاآنی پیام بدهیم که سردارا نام ما را در سپاه قدس بنویس و ما را آموزش بده و هر جای جهان که لازم باشد برای کشتن پدران و اولیا و برادران سازش‌کاران داخلی اقدام می‌کنیم. در آمریکا آن‌ها را می‌کشیم. انتقام را بر زبان آوردیم، اما انتقام شایسته نگرفتیم.

اگر هزینه انتقام سردار سلیمانی برای منافقین داخلی و صهیونیست‌های گران تمام می‌شد آن‌ها جرأت نمی‌کردند در روز روشن دست به چنین جنایتی بزنند. ای سربازان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت اطلاعات، اقدامات اخیر نشان می‌دهد که هزینه شایسته‌ای بر قاتلان ابو مهدی و سلیمانی وارد نکردیم. نه به منافقین داخلی هزینه شایسته وارد کردیم و نه به پدران و برادران و اولیا و عمه‌ها و خاله‌های خارجی آنان هزینه‌ای وارد نشده است. ما به کلینتون‌ها و رایس‌ها هزینه‌ای وارد نکردیم. آن‌ها عمه‌ها و خاله‌های منافقین داخلی هستند.

اگر هزینه شایسته‌ای وارد شده بود، اولاً به خودشان اجازه گستاخی نمی‌دادند؛ ثانیاً گستاخ‌تر نمی‌شدند که قید هسته‌ای نیاورید؛ ثالثاً گستاخ‌تر از گستاخ نمی‌شدند که بگویند شهید فخری‌زاده جزو حامیان طرح ننگین بی‌سرانجام بود. این مسئله نشان می‌دهد که نخبگان وظیفهشان را انجام نداده‌اند. ای علما، و ای مراجع و ای بزرگان، این ترورها نشان می‌دهد که ما وظیفه‌مان را به درستی انجام نداده‌ایم.

ما در افشای چهره نفاق وظیفه‌مان را انجام نداده‌ایم تا بی‌هزینه منافقین از ایران خارج شوند. این کارها نشان می‌دهد که نتوانستیم عرصه را بر جاسوس‌ها تنگ کنیم تا بی‌هزینه آن‌ها فرار را بر قرار ترجیح دهند. بی‌هزینه، به معنای بدون هزینه برای نظام است.

صبح بعد از ترور شهید فخری‌زاده، بعضی از روزنامه‌ها نوشتند در تله صهیونیست‌ها نیفتید و انتقام نخواهید. دیگر از این شفاف‌تر نمی‌شد بلندگوی اسرائیل شد. به جای نتانیاهو، ترامپ و جو بایدن در روزنامه‌های رسمی کشور نوشته شده: به فکر انتقام نیفتید که در تله می‌افتید. بگذارید تا جو بیاید و جو بخوریم و وعده هشت سال دیگر بدهیم. ای حوزه‌های علمیه، ای دانشگاه‌ها، ای اساتید دانشگاه، ای قلم‌به‌دستان صادق، ای روزنامه‌نگاران پاک، ای رسانه‌ای‌های فعال انقلابی وقت آن نرسیده است که هزینه را بر مناقین داخلی زیاد کنیم تا آن‌ها به جای عزل یا محاکمه فرار را بر قرار ترجیح دهند.

 

اسباط: استاد اگر سخن پایانی دارید، بفرمایید.

اگر خون پاک سردار دل‌ها سردار سلیمان و ابومهدی چهره نفاق کثیف آمریکا و صهیونیست را در جهان افشا کرد، خون پاک شهید فخری‌زاده چهره منافقین داخلی را فاش خواهد کرد. برای سلامتی بزرگترین یار و یاور رهبر انقلاب حضرت علامه مصباح تقاضای دعا دارم.

خدایا، شهدا درجاتشان عالی است متعالی بفرما؛ ما را توفیق ادامه راه بده و کمک کن که خائن راه شهدا نباشیم. همه کسانی که در راه احیای شهدا قدم بر می‌دارند را ثابت‌قدم، پابرجا و موفق در راه پیامبر بگردان به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.

انتهای پیام/

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی