گفت‌وگو| آیت‌الله یزدی از سال 42 تا 99

مرحوم آیت‌الله یزدی از زمان طاغوت تا روز رحلتش همیشه در مقابل فتنه نفاق و کج‌اندیشی، اشرافی‌گری و فرصت‌طلبی از قدرت نظام اسلامی ایستاده بود و این مسیر را ادامه داد و در سال 1388 همه مردم شهامت و شجاعت ایشان را دیدند.

پایگاه جریان شناسی اسباط؛ آیت‌الله محمد یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یار دیرین امام و رهبری پس از عمری مجاهدت علمی و مبارزات انقلابی به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در تاریخ19 آذرماه سال 1399 در سن ۸۹سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز در پیام تسلیت خود، ایشان را عالمی مجاهد و پارسا یاد کردند که سوابق انقلابی و مبارزاتشان در کنار فعالیت علمی و فقهی، شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل پدید آورده بود.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از پیام خود تأکید کردند: ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی، نشانه‌های بارز دیگری از این شخصیت مکرم بود. امید است این وزن سنگین ذخیره‌ی معنوی مایه‌ی علو درجات ایشان باشد.

پایگاه جریان شناسی اسباط، در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری‌فر، استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به بررسی شخصیت علمی، انقلابی و سیاسی مرحوم آیت‌الله یزدی پرداخت که در ادامه متن آن را ملاحظه می‌کنید؛

 

اسباط: بیشترین شناخت‌ها نسبت به مرحوم آیت‌الله یزدی از فتنه 88 است، ایشان از چه زمانی وارد عرصه مبارزه با فتنه و نفاق شدند؟

شاید جوانان امروز، آیت‌الله یزدی را بعد از فتنه 88 شناخته باشند، اما ایشان از زمان طاغوت تا روز رحلتش همیشه در مقابل فتنه نفاق و کج‌اندیشی، اشرافی‌گری و فرصت‌طلبی از قدرت نظام اسلامی ایستاده بود و این مسیر را ادامه داد و در سال 1388 همه مردم شهامت و شجاعت ایشان را دیدند.

 

اسباط: در سال 1394شاهد بودیم که مرحوم آیت‌الله یزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری رأی نیاورد، تحلیل شما از این موضوع چیست؟

به خوبی می‌توان نقش ایشان را در انتخابات سال 1394 دید. ایشان در عرصه دانش‌های مختلف در کنار دو یار باوفای امام و حضرت‌آقا، حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله جنتی جزو مبغوضین افراد در چشم انگلیس روباه کثیف قرار گرفتند. انگلیس برای انتخابات 1394 لیست درست کرد و افراد منتخبشان به لیست انگلیسی معروف شده بودند و کلمه‌ای سه حرفی درست کرده بودند که به جنتی، مصباح و یزدی رأی ندهید.

انتخابات 1394 مصداق برز الحق کله و برز الباطل کله بود. جریان وابسته به انگلیس و آمریکا در لیست انگلیسی قرار گرفت و جریان دلداده به انقلاب و نظام و اسلام و اهل‌بیت(ع) و امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در لیست سه نفره قرار داشت. ایشان و علامه مصباح رأی نیاوردند، آقا به عنوان امام جامعه، اعلام کرد که این ملت بود و این خبرگان بود که ضرر کرد. آقای یزدی و آقای مصباح ضرر نکردند.

الحمدالله، ایشان تا آخرین لحظه مقاومت کرد. ایشان در واکنش به ملاقات یکی از بزرگان با سران فتنه سخنرانی کرد و با همان سخنرانی اجازه احیای رهبر اصلاحات و دیگر یاران او را نداد و تا زمانی که نفس در بدن داشت از اسلام علوی و نبوی و اسلام حسینی دفاع کرد.

 

اسباط: سخن پایانی دارید، بفرمایید.

خدا ایشان را رحمت کند و ما را توفیق دهد نگهبان زحمات ایشان قرار دهد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی