شخصیت‌شناسی |‌ از مدیرمسئولی در روزنامه موسوی خوئینی‌ها تا توهین به آیت الله مصباح یزدی

سران مجمع روحانیون مبارز از جمله مهدی کروبی و محتشمی‌­پور جزو مخالفان سرسخت تفکر آیت ­الله مصباح‌یزدی محسوب می‌­شوند؛ همو که مقام معظم رهبری از وی به عنوان جانشین علامه طباطبایی شهید مطهری یاد کرد که خلا ایشان را پر کرده است.

 

علی اکبر محتشمی پور| بخش دوم

 

مدیر مسئولی روزنامه بیان

روزنامه بیان به مدیر مسئولی محتشمی‌­پور ارگان رسمی مجمع روحانیون مبارز بعد از بسته شدن روزنامه سلام موسوی خوئینی­‌ها بود که در نهایت به دلیل موضع­گیری­‌های تند زنجیره‌­ای در دوران اصلاحات توقیف شد. محتشمی‌­پور از نامزدهای جریان دوم خرداد بود که با حمایت مجمع روحانیون مبارز نماینده مجلس پرتنش ششم شد.

 

مسئول ائتلاف علیه شورای نگهبان

محتشمی‌­پور در انتخابات مجلس هفتم بدلیل تحریم اصلاح­‌طلبان تندرو میدان‌دار شده بود. وی که مسئولیت ستاد «ائتلاف برای ایران» را بر عهده داشت به نیابت از جریان تندرو به پشتیبانی از ۲۲۰ نامزد اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت که با شکست سخت این ائتلاف در آن انتخابات به کار خود پایان داد.

وی قبل از انتخابات حرکت شورای نگهبان در رد صلاحیت عناصر معلوم‌­الحال سیاسی را توطئه علیه مجمع روحانیون مبارز دانسته بود. در سایت اطلاع­ رسانی وزارت کشور، مورخ 22/10/1382 دراین­‌باره آمده است:

 

« ... در این اقدام سعی شده حیثیت بالایی را که مجمع روحانیون مبارز در افکار عمومی مردم دارده زیر سوال ببرد و این­گونه قلمداد کند که کاندیداهای مجمع روحانیون مبارز تایید صلاحیت شده‌­اند و به ­طور مستقیم به افکار عمومی القا کند که به ­نوعی مجمع روحانیون مبارز دست به سازش زده‌­اند، درحالی که این عمل هیئت‌­های نظارت شورای نگهبان، عملا در جهت قطع ریشه مجمع روحانیون مبارز تلقی می­‌شود!»

 

توهین و مقابله با تفکر آیت ­الله مصباح

سران مجمع روحانیون مبارز از جمله مهدی کروبی و محتشمی­‌پور جزو مخالفان سرسخت تفکر آیت­ الله مصباح یزدی محسوب می­شوند؛ همو که مقام معظم رهبری از وی به عنوان جانشین علامه طباطبایی شهید مطهری یاد کرد که خلا ایشان را پر کرده است.

محتشمی­‌پور در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در سال ۸۷ در اصفهان گفته بود:

« متأسفانه امروز افرادی که مسائل اولیه اسلام را درک نکرده­‌اند، ایدئولوگ یک جریان تندرو شده­‌اند و هیچ تفاوتی بین فرقه مصباحیه و طالبان و جاهلان صدر اسلام وجود ندارد و افرادی که هیچ اهمیتی برای مردم، ملت ایران و جوانانی که به ­عنوان یک رکن از ارکان انقلاب برای امام مطرح بودند قائل نیستند، از افکار امام پیروی نمی­‌کنند.

آیا این مظلومیت انقلاب و امام نیست که تمام کسانی که همراه امام بودند کنار روند و مجموعه­‌هایی که یک روز هم با انقلاب و امام نبودندا بیایند و داعیه‌­دار و مفسر انقلاب اسلامی شوند! و به نام امام در قم مؤسسه ایجاد کنند. افرادی که امروز در میان پایگاه‌­های نظامی حضور می­‌یابند و افکار خود را به نام افکار امام به جوانان القا می­‌کنند ی ک­ذره به تفکر امام ایمان نداشته و ندارند و نخواهند داشت!»

این سخنان در حالی بیان می‌­شود که اسناد و مدارک فراوانی توسط ساواک علیه فعالیت­‌های انقلابی آیت الله مصباح یزدی تاکنون منتشر شده است.

 

تا مردم بیعت نکند هیچ­کس مشروعیت پیدا نمی­کند!

محتشمی­‌پور در بخشی از سخنان خود در جمع دانشجویان اصفهان در سال ۸۸ به نقش مردم در حکومت اشاره کرده و می‌گوید:

«رأی مردم از اصول اسلامی است و تا مردم بیعت نکنند و رأی ندهند هیچ­کس مشروعیت پیدا نمی‌­کند و این از اصول غیرقابل خدشه اسلامی است!»

این سخنان محتشمی‌­پور را با سخنان سید محمد خاتمی مقایسه کنید که در سال ۶۳ گفته بود:

«حاکم را رأی مردم تعیین نمی­‌کند، حاکم را خدا معین می­‌کند. برخلاف حکومت‌­های عرفی حالا از هر نوعش باشند.. در اسلام رأی مردم، انسانی را حاکم نمی­‌گرداند. در نظام اسلامی همین ملاک‌­ها باید بر مردم حاکم باشد. این امور، اموری نیست که به رای مردم ایجاد بشود.»

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی