شخصیت‌شناسی | تهدید نظام اسلامی توسط محتشمی‌پور به خاطر دستگیری برخی از شخصیت­‌های اصلاح­‌طلب

 

 

محتشمی­‌پور موسس «کمیته صیانت از آرا» در انتخابات سال 88 است. محتشمی­‌پور در قالب این کمیته با زیر سوال بردن قانون و عدالت نظام تلاش خود را برای ایجاد شک در فضای عمومی کشور آغاز کرد.

این کمیته با صدور بیانیه‌­های مکرر قبل و پس از برگزاری انتخابات، نقش عمده­ای را در صحنه‌­آرایی رخدادهای تلخ انتخابات دهم ایفا کرد. این بیانیه­‌ها که با امضای «محتشمی­‌پور» منتشر می­‌شد، ضمن تشکیک و تردید در سلامت انتخابات و ادعای تقلب در آن، با صراحت ابطال انتخابات را خواستار شد و با موج‌­آفرینی به آشوب‌­ها دامن زد.

 

استنادات بی­‌پایه و اساس رئیس کمیته صیانت از آرا

رئیس کمیته صیانت از آراء و عضو مجمع روحانیون مبارز با اتمام حجت به دستگاه­‌های دخیل در امر انتخابات گفت:

«اگر دستگاه­‌های مربوط جلوی تخلفاتی را که ناظران ما گزارش می‌­کنند نگیرند، ما با رسانه‌­های جمعی در میان می­‌گذاریم. این بار با هیچ کس شوخی نداریم و اجازه نمی­‌دهیم سرنوشت کشور را یک گروه مخفی در اختیار بگیرد و تغییر بدهد!»

این حرف جناب محتشمی­‌پور به این معنی است که در انتخابات قبلی که توسط دوستان ایشان در وزارت کشور دولت خاتمی برگزار شد نیز یک گروه مخفی در نتیجه انتخابات دخیل بوده است. محتشمی‌­پور در مصاحبه­‌ای با سایت کمیته مستقل مردمی صیانت از آراء، به صورت واضح هدف از تشکیل چنین کمیته‌­ای را تقابل با شورای نگهبان اعلام و اظهار داشت:

 «تجربه گذشته ما و عملکرد گذشته شورای نگهبان است که در دوره­‌های سابق باعث شد ما کمی بیشتر مراقب باشیم و شکاف­‌هایی را که ممکن است در آنها برای آرای مردم مشکلاتی پیش آید، مسدود کنیم!»

رئیس کمیته صیانت از آرا در بخش دیگری از سخنان خود، از قطع شبکه اینترنت توسط شرکت مخابرات در روز انتخابات خبر داد و گفت:

«طبق اطلاعاتی که از درون سیستم سازمان مخابرات داریم، در صدد هستند که در روز انتخابات سیستم اینترنتی را قطع کنند و تنها یک سیستم داخلی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار کنند که این اقدام به معنای تسلط در انتخابات است و من به دولت اخطار می‌­دهم که هرگونه حرکتی در این زمینه به معنی تخلف است.»

محتشمی­‌پور با حمله به روزنامه‌­های مخالف کاندیدای محبوب وی می­‌گوید:

«برخی از رسانه‌­ها همچون روزنامه‌­های «جام جم»، «کیهان»، «ایران»، «خبرگزاری جمهوری اسلامی» و «خبرگزاری برنا» نیز به صورت یکپارچه از دولت حمایت می­‌کنند و در جهت تخریب کاندیدای دیگر گام برمی‌­دارند!»

محتشمی­‌پور با انتقاد از افزایش تعداد صندوق‌­های سیار رای اظهار داشت:

 «فلسفه وجودی صندوق‌­های سیار صرفا برای موارد ضروری و اضطراری است؛ اما متأسفانه شاهدیم که در لیست وزارت کشور تعداد این صندوق­‌ها در شهرها به ویژه در تهران افزایش یافته است. مثلا در دوره­‌های گذشته تعداد صندوق­‌های سیار تهران 203 صندوق بود اما در این انتخابات ۶۰ صندوق بر آمار قبلی افزوده شده است که این نگران کننده است!»

محتشمی‌­پور بدون اشاره به منبع و مبنای خبری که اعلام می­‌کند و بدون بیان افراد مرتبط با آن در اظهاراتی عجیب به نقل ماجرایی می‌­پردازد که در ذهن هر انسان خردمندی غیرمستند جلوه می‌­کند: «همچنین گزارش­‌های نگران کننده‌­ای از جلسات خصوصی برخی افراد وابسته به کاندیدایی شنیده می‌­شود که آنها می­‌گویند ما هشت میلیون رای برای تضمین انتخاب قطعی کاندیدای خود در همان مرحله اول نیاز داریم و با توجه به اینکه هم اکنون نزدیک به ۱۴ هزار صندوق سیار در سراسر کشور وجود دارد چنانچه در هر صندوق ۵۰۰ رأی به طور متوسط ریخته شود، خواسته این افراد محقق خواهد شد!»

محتشمی­‌پور در خصوص تجمیع شناسنامه سربازان وظیفه در برخی از اماکن نظامی به هنگام انتخابات نیز هشدار داد و گفت: «این کار تخلف بوده و از همه فرماندهان خدمتگزار نظامی نیز تقاضا داریم که به هیچ قیمتی مبادرت به این امر نکنند!»

 

تهدید نظام

تمام موارد فوق در حالی توسط کمیته صیانت از آرا بیان شد که تاکنون هیچ منبعی بر صحت آن صحه نگذاشته است و همه این اتهامات در حالی بیان می­‌شود که مدعیان خط امام با عنایت به اشتباه بودن این رویکرد و مخالفت رهبری نظام بر آن تأکید می­‌کرده و می‌­کنند. رئیس کمیته صیانت از آرا همچنین با تهدید نظام اسلامی نسبت به دستگیری تعدادی از شخصیت‌های اصلاح­‌طلب در کشور ابراز تأسف کرد و یادآور شد که این اقدام به زیان کشور خواهد بود.

هنوز از خاطر نبرده­‌ایم که علی اکبر محتشمی­‌پور رئیس فراکسیون ۲۱۰ نفره دوم خرداد در مجلس ششم که مدعی حمایت از مظلوم در انتخابات سال ۸۸ است؛ به خاطر اعتراض به «فاجعه در مدیریت وزارت نفت و شرکت نفتی پتروپارس» مجبور شد بگوید:

«هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند و من دیگر درباره این فاجعه سخن نخواهم گفت.»

 سؤال اینجاست که چه فرقی بین آن احقاق حق و این احقاق حق - البته از نظر ایشان- وجود داشته است که در آنجا لب فروبسته و در سال ۸۸ سینه چاک می‌کند؟

 

ابطال انتخابات با ندای شبانه الله اکبر

محتشمی­‌پور ۷ تیر ۸۸ ضمن طرح دو شرط برای شورای نگهبان، اعلام کرد:

«در صورتی که شورای نگهبان، این دو شرط را بپذیرد ما نتیجه نهایی را می­‌پذیریم. در خصوص مسائل قبل از انتخابات دیگر بحثی نداریم و معتقدیم بازشماری آرا با روشی که اعلام کردیم پیگیری شود. شرط اول این بود که بازشماری آرا همراه با مطابقت تعرفه‌های باقیمانده با مشخصات شناسنامه‌­ای باشد. شرط دوم نیز این بود که دو نفر از هیات ویژه ۶ نفره کم و افراد جدیدی با موافقت طرفین (موسوی و شورای نگهبان) به این شورا افزوده شود.»

این دو شرط میرحسین موسوی با استقبال تمامی اعضای شورای نگهبان مواجه شد و مقرر شد برای بررسی جزئیات شروط، مذاکره بیشتری صورت گیرد و لذا برخی از اعضای هیات ویژه با نمایندگان میرحسین موسوی جلسه‌­ای روز دوشنبه داشته باشند؛ اما در جلسه ۹ صبح دوشنبه، نمایندگان آقای موسوی بر خلاف شروط شب قبل، با جملاتی تند و اهانت آمیز مجددا پروژه ابطال انتخابات را مطرح ساختند. این جلسه مذاکره بیش از دو ساعت به طول انجامید لیکن نمایندگان میرحسین موسوی شروط یکشنبه شب را کنار گذاشته و به نمایندگان شورای نگهبان اهانت کردند و درنهایت صحبت­‌ها به نتیجه‌­ای نرسید.

در نهایت علی اکبر محتشمی‌­پور عضو مجمع روحانیون مبارز از معترضان به نتیجه انتخابات خواست تا ابطال انتخابات، «الله ­اکبر» شبانه سر دهند.

 

منبع: بازگشت از نیمه راه / علی الفت‌پور

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی