کلام ولایت | روحانیت اسلام تکیه­ گاه محرومان

 ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه‌­داران در یک کاسه است.

روحانیت اسلام تکیه‌­گاه محرومان

تاریخ بیش از هزارساله تحقیق و تتبع علمای راستین اسلام، گواه ­بر ادعای ما در راه بارور ساختن نهال مقدس اسلام است. صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه­‌گاه محرومان بوده است، همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‌­اند.

 از مجاهدات علمی و فرهنگی آنان که به­حق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان در هرعصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت­‌ها و تلخی­‌هایی متحمل شده‌­اند و همراه با تحمل اسارت­‌ها و تبعیدها، زندان­‌ها و اذیت و آزارها و زخم زبان­‌های شهدای گران­قدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده­‌اند. شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند، یقینا رقم شهدای گمنام حوزه­‌ها و روحانیت که در مسیر نشر معارف و احکام الهی به­دست مزدوران و نامردمان، غریبانه جان باخته‌­اند زیاد است.

 

روحانیت، پیشکسوت شهادت در انقلاب

در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام، اولین کسانی بوده‌­اند که بر تارک جبینشان، خون و شهادت نقش بسته است. کدام انقلاب مردمی اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیت پیشکسوت شهادت نبوده‌­اند و بر بالای دار نرفته‌­اند و اجساد مطهرشان بر سنگ فرش­‌های حوادث خونین­ به شهادت نایستاده است؟

در ۱۵ خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی، شهدای اولین از کدام قشر بوده­‌اند؟ خدا را سپاس می‌­گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول‌­های مخوف و انفرادی رژیم شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه‌­ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است.

 بیش از دوهزار و پانصد نفر از طلاب علوم دینیه در سراسر ایران در جنگ تحمیلی شهید شده‌­اند و این رقم نشان می‌­دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد مهیا بوده است.

 

روحانیت پرچمدار مبارزه با شکارچیان استعمار

امروز نیز همچون گذشته، شکارچیان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاکستان و افغانستان و لبنان و عراق و حجاز و ایران و اراضی اشغالی به­ سراغ شیردلان روحانیت مخالف شرق و غرب و متکی­ به اصول اسلام ناب محمدی رفته‌اند و از این­ پس نیز جهان اسلام هر از چندگاه شاهد انفجار خشم جهان­خواران علیه یک روحانی پاکباخته است. علمای اصیل اسلام هرگز زیر سرمایه‌­داران و پول­‌پرستان و خوانین نرفته‌­اند و همواره این شرافت را برای خود حفظ کرده‌­اند و این ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه­‌داران در یک کاسه است.

و خداوند کسانی را که این­گونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر می­‌کنند، نمی‌­بخشد. روحانیت متعهد، به­ خون سرمایه­‌داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سرِ آشتی نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده­‌اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به همان ­شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم­تعلق­  به تجملات دنیا زندگی کرده‌­اند و هرگز زیر بار منت و ذلت نرفته‌­اند.

 دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتا روح پرفتوت آنان برای کسب معارف می­‌کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده‌­اند و با قناعت و بزرگواری زیستند. در ترویج روحانیت و فقاهت نه زور سرنیزه بوده است، نه سرمایه پول‌­پرستان و ثروتمندان، بلکه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است که مردم آنان را برگزیده‌­اند.

 

منبع: منشور روحانیت

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی